تبلیغات
مرجع تسلیحات نظامی ایران - هواپیمای پیش اخطار هوابرد S100B سوئد
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : amir bagheri
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مرجع تسلیحات نظامی ایران
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوشنبه 8 اسفند 1390 :: نویسنده : amir bagheri
هواپیمای پیش اخطار و کنترل هوابرد S100B در سال 1997 وارد خدمت نیروی هوایی سوئد شد. S100B در واقع یک Saab 340B است که توسط شرکت Saab Aircraft تولید می شود و به رادار Erieye ساخت اریکسون میکروویو مجهز شده است.
شش فروند S100B برای نیروی هوایی سوئد ساخته شد که چهار فروند به رادار پیش اخطار و دو فروند به وسایل لازم برای نقل و انتقالات در زمان صلح مجهز شده اند. دو فروند از این پیش اخطار ها نیز پیش از تحویل EMB-145 ها به یونان قرض داده شدند که در سال 2003 بازپس گرفته شدند. در ژولای 2006 شرکت ساب برنده مناقصه ای شد که طبق آن دو فروند از S100B ها بمنظور ماموریت های گشتی و عملیات های چند ملیتی بهسازی خواهند شد، هواپیماهای بهسازی شده که Saab 340 AEW نامیده می شوند در سال 2009 وارد خدمت خواهند شد.
S100B در ماموریت های گشتی بطور عادی با سرعتی حدود 3000 کیلومتر بر ساعت و ارتفاعی بین دو تا شش هزار متر پرواز می کند هواپیمای پیش اخطار و کنترل هوابرد S100B در سال 1997 وارد خدمت نیروی هوایی سوئد شد. S100B در واقع یک Saab 340B است که توسط شرکت Saab Aircraft تولید می شود و به رادار Erieye ساخت اریکسون میکروویو مجهز شده است.
شش فروند S100B برای نیروی هوایی سوئد ساخته شد که چهار فروند به رادار پیش اخطار و دو فروند به وسایل لازم برای نقل و انتقالات در زمان صلح مجهز شده اند. دو فروند از این پیش اخطار ها نیز پیش از تحویل EMB-145 ها به یونان قرض داده شدند که در سال 2003 بازپس گرفته شدند. در ژولای 2006 شرکت ساب برنده مناقصه ای شد که طبق آن دو فروند از S100B ها بمنظور ماموریت های گشتی و عملیات های چند ملیتی بهسازی خواهند شد، هواپیماهای بهسازی شده که Saab 340 AEW نامیده می شوند در سال 2009 وارد خدمت خواهند شد.
S100B در ماموریت های گشتی بطور عادی با سرعتی حدود 3000 کیلومتر بر ساعت و ارتفاعی بین دو تا شش هزار متر پرواز می کند.

طراحی:
S100B در واقع یک Saab 340B می باشد که در اصل یک هواپیمای غیر نظامی است و بمنظور حمل رادار ویژه دستخوش تغییرات بویژه در قسمت موتور شده و به موتورهای GE CT-9B مجهز است. قسمت های مختلفی از بدنه نیز بمنظور خنثی سازی تاثیرات آیرودینامیکی منفی حاصل از نصب رادار در بالای بدنه تغییر یافته اند.



تجهیزات عملیاتی:
مجموعه راداری نصب شده روی S100B که در نیروی هوایی سوئد با کد FSR 800 شناخته می شود بر اساس رادار جانب نگر Erieye بوجود آمده، این رادار یک رادار پالس داپلر دوربرد است که 9 متر طول و 900 کیلوگرم وزن دارد و در بالای بدنه نصب شده و در فرکانس های 2 تا 4 گیکاهرتز و در باند E و F ناتو (باند S ایالات متحده) کار می کند. رادار Erieye پوشش 360 درجه داشته و یک محدوده بصورت 150 درجه در افق تا برد 350 کیلومتر را پوشش می دهد و همچنین دارای یک حالت گشت دریایی نیز می باشد.
مجموعه راداری S100B بطور کامل با سیستم های فرماندهی دفاعی ناتو هماهنگی دارد، این مجموعه شامل یک سیستم شناسایی دوست و دشمن و رادار گشتی ثانویه و مجموعه پشتیبانی الکترونیک هماهنگ با سیستم های ناتو است.
کابین اصلی هواپیما به یک مجموعه از استیشن های چند منظوره برای حد اکثر سه اپراتور برای رادار، کنترل جنگنده ها و مدیریت عملیات مجهز است. هواپیما همچنین به یک مجموعه ارتباطات امن شامل ارتباطات HF, VHF و UHF می باشد.

کاکپیت:
کاکپیت هواپیما برای یک خلبان، کمک خلبان و فرمانده عملیات طراحی شده که شامل سیستم کنترل پرواز خودکار مدل APS-85 ساخت راکول، سیستم ثبت داده های پروازی ساخت لاکهید و سیستم اخطار تقرب به زمین ساخت ساندرستند می باشد. مجموعه ناوبری نیز شامل یک مجموعه ناوبری اینرسی و GPS است.



پیشران:
موتور ها از نوع GE-CT7-9B مجهز به سیستم کنترل قدرت خودکار، سیستم کشف حریق و سیستم ضد یخ زدگی الکترونیکی است که در ورودی هوای موتورها نصب شده است، این موتورها به ملخ های چهار تیغه ای ساخت دوتی مجهز اند.




نوع مطلب :
برچسب ها :